Újdonságok a hoxa.hu-n

Fogyni kalóriaszámolással

Legtöbbünk számára a fogyókúra egyenlő a kalóriaszámolgatással, a sikeres fogyókúra kulcsának pedig a kalóriák jelentős csökkentését tartjuk. A valóság azonban nem ennyire egyszerű. Most megtudhatod, melyik a három leggyakoribb tévhit a kalóriákkal kapcsolatban.

fogyni kalóriaszámolással kisebb mell fogyás

Mi is az a kalória? Az ételek energiatartalmát kalóriában mérjük.

3 durva tévhit a kalóriaszámolásról

Bármilyen ételt vásárolunk, a kalória általában a legelső információ, amelyet a tápanyagcímkén találunk a szénhidrát, a cukor, a fehérje, a zsír, a só stb. A megnevezés a francia chaleur, azaz hő szóból ered. A kalória az energia mértékegysége, egy fogyni kalóriaszámolással egy gramm víz hőmérsékletét egy °C-kal emeli meg.

fogyni kalóriaszámolással hogyan fogyott a lee hi

Az SI mértékegységrendszerrel azonban a joule fogyni kalóriaszámolással 1 kcal egyenlő 4,18 kJ-lalígy napjainkban elsősorban az élelmiszerek energiatartalmának mérésére használjuk. A szervezetünknek energiára van szüksége, hogy megfelelően működni tudjon.

Hírlevél feliratkozás

A fogyókúrák többsége kalóriadeficiten alapul, azaz kevesebb kalóriát kell bevinni a szervezetünkbe, mint amennyit felhasználunk.

A modern irányzatok azonban egészségünk érdekében óva intenek a túlságosan korlátozó diétáktól, és a táplálkozási szakemberek egyre kevésbé ajánlják egészséges, csupán fogyni vágyó klienseiknek, hogy hosszú ideig számolgassák a kalóriákat.

Azonban, ha egészségesen szeretnénk leadni plusz kilóinkat, fontos, hogy limitáljuk a kalóriacsökkentést is. Nagyjából naponta maximum kalóriával együnk kevesebbet a megszokottnál. Ennél nagyobb megvonás hosszabb távon nem ajánlott, azaz ebben az esetben a kevesebb nem mindig előnyösebb.

fogyni kalóriaszámolással 35 és nem tud fogyni

A szervezet ugyanis raktározó üzemmódban áll át, ha túlságosan megvonjuk tőle a kalóriákat, így amikor egy-egy sikeres fogyókúra végén visszatérünk a normál étkezéshez, gyorsan hízni fogunk. Ilyenkor jelentkezik az úgynevezett jojó-effektus. Ráadásul arról sem feledkezhetünk el, hogyha a fogyókúra mellé rendszeres edzéseket iktatunk be, ahhoz megfelelő energiára van a szervezetnek szüksége.

A legtöbb ember azt hiszi, hogy bármit megehet, beleértve a csokoládét is, ha a 4x trim fogyás végére úgyis kalóriadeficitbe marad.

Edd magad karcsúra! Csúcsminőségű fogások a Te anyagcseretípusodra szabva: Megújult a Metodic Food

A kalóriák minősége azonban igenis számít. Egyáltalán nem mindegy, hogy egy szelet csirkemellet eszünk kcal-val, vagy egy fogyni kalóriaszámolással ugyanennyi kalóriát tartalmazó csokit. A különböző ételek különböző hatással fogyni kalóriaszámolással szervezetünkre, illetve hormonháztartásunkra is más-más befolyással vannak. Lehet, hogy light kólával, kis adag sült krumplival és mini kiszerelésű csokikkal le tudsz fogyni, mert kevesebb, mint amit korábban ettél, de ettől még egyáltalán nem leszel egészséges.

A koleszterinszinted az egekbe szökik, jelentősen nő a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélye, felborul az emésztésed, közérzeted pedig rossz lesz. Egy jól összeállított fogyókúrás étrendnek is tartalmaznia kell komplex szénhidrátokatgyümölcsöket, zöldségeket, sovány fehérjét és nélkülözhetetlen telítetlen zsírsavakat. Ne felejtsd el óvni a tested és az egészséged akkor is, ha a fogyás a cél! Pedig a szervezetnek nincs órája, vagy legalábbis nem törődik vele, hogy dél vagy épp este 8 óra van.

Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Életmód » Kalóriaszámolással fogynál? Ez a titok, így kell jól csinálni! Kalóriaszámolással fogynál? Sok helyen olvashatsz a kalóriaszámlálás és az étkezési napló hatékonyságáról, sikertörténetek bújnak meg mögötte, sokan ajánlják. Ha eddig még nem próbáltad, akkor biztos felmerült Benned, hogy kéne.

Mindamellett egy könnyű esti vacsora még támogatja is a fogyókúra sikerét. Például egy szelet párolt csirkemell zöldségekkel vagy egy paradicsomos quinoa saláta remek választás a nap utolsó étkezésére.

Egyetlen dologra kell fokozottan ügyelni este, hogy kerüljük a cukorban dús ételeket.

Kalóriaszámolás - Fogyás titkai 2. rész

Ugyanis a vércukor-ingadozás zsírraktározáshoz vezet. Tartsuk észben, hogy későn már nincs szükségünk extra energiára, hiszen a szervezetünk ilyenkor pihenő üzemmódra áll át.

Ha tele gyomorral nehezen alszol el, a 6 órás szabály helyett inkább lefekvés előtt órával ne étkezz. Összegzés Ha fogyni akarunk a kalóriaszámolás segíthet, hiszen tudatosítja, hogy mennyi energiára van valójában szükségünk, és mennyit is eszünk a nap folyamán.

Szeretnél értesítést kapni a legújabb tartalmakról?

De nagyon fontos, hogy a számok mögé lássunk! A mikro- és makrotápanyagok ugyanolyan lényegesek, mint az energia, azaz a kalória. Ne feledd azt sem, hogy a napi tevékenységekhez és a testmozgáshoz is üzemanyagra van szükséged, amit ha nem viszel be, a szervezeted lemerül és megbetegszik. Fotó: RF.

Még több termék Az alacsony kalóriát egyben egészségesnek hiszed A kalóriaszámolás legnagyobb téveszméje ez, amely egyenesen divatba hozta a csökkentett energiatartalmú, mesterséges édesítőszerekkel teledobált ételeket, italokat. Kalóriatartalmuk ugyan valóban alacsony, de olykor ezt a gyártók egészségtelen összetevők árán érik el. Ennél nagyobb ellenség pedig lényegében elképzelhetetlen a szervezetednek. Amikor ez arra sarkall, hogy kerüld, ami egészséges Néhány ételben természetes módon magas a kalóriatartalom.