Sushi: mit válasszon egy japán étteremben, ha fogyni szeretne ?

Fogyni sushi. Fogyni sushi - Fogyás szoptató toxinok

Kezdőlap A sushitól fogyás, zsír vagy veszélyes egészségre? Egyre divatosabb a sushi, továbbra is új rajongói vannak a világ minden tájáról. Ez a tipikusan japán étel minden kontinensen áthaladva olyan népszerűvé vált, hogy rendszeres étkezéssé vált mindenki étrendjében. Tudjuk, hogy a sushi zsírszegény, de a tanulmányok megpróbálják megmutatni, hogy káros lehet az egészségre, mivel nyers halat tartalmaz.

A válaszom nem egyszerűen egy igen vagy egy nem, ugyanis néhány extra információt nem árt fogyni sushi a sushival kapcsolatban és ennek tudatában betartani a fogyasztásával kapcsolatos szabályokat: A sushi nem egyszerűen csak rizs és hal, mint azt sokan hiszik. Ha szeretnénk jól összeálló sushi rizst, akkor a speciálisan sushi készítéshez való kifőtt rizsbe cukrot, illetve rizsecetet kell kevernünk.

fogyni sushi

Ezek ugyanúgy extra kalóriának számítanak és a cukor még ráadásul extra szénhidrát is. Az esszenciális zsírok, melyek a magokban, avokádóban és halakban találhatók, nagyon jót tesznek az emésztésnek és rengeteg számos feladatot látnak el szervezetünkben, viszont a jóból is megárt a sok alapon fogyni sushi halat avokádóval enni szintén többletkalóriát jelent.

Az avokádó és cukor mellett ne feledkezzünk meg a különböző szószok használatáról sem, mint a szója- teriyaki szósz, majonéz vagy egyéb csípős, ízesített öntetek, amik szintén rengeteg plusz kalóriát tartalmaznak.

fogyni sushi

A szója női hormonrendszerre gyakorolt hatásáról a táplálkozási kutatók körében máig rengeteg vita folyik, ugyanis a szójabab fitoösztrogéneket tartalmaz, így fogyasztása minden egyes nő hormonháztartására más hatással lehet.

Én személy szerint folyamatos alkalmazását nem szoktam javasolni, de alkalmanként, például pár havonta sushi mellé — megengedettnek tartom.

További cikkeink a témában

Itt is érvényes, hogy szójatermékek fogyasztását követően érdemes megvizsgálni szervezetünk reakcióit és annak fényében mindenki dönthet a fogyasztása mellett vagy ellen. Összegezve tehát igen, a sushit integrálhatjuk diétánkba, de érdemes néhány szabályt betartani: Lehetőleg NE vacsorára fogyasszuk a rizzsel készített sushikat. Este, amikor normál esetben már semmilyen fizikai munkát nem végzünk, nem érdemes betöltenünk glikogénraktárainkat, ugyanis a felesleges szénhidrát zsírként fog raktározódni.

fogyni sushi

Ellenben például súlyzós edzés előtt fogyasztva energiát ad az izmoknak, közvetlenül edzés után pedig visszatölti raktárainkat és a bevitt fehérje és szénhidrát segít regenerálni és visszaépíteni izmainkat. Így tehát edzés előtt vagy közvetlenül után, ebédre fogyasztva normális mennyiségben a sushi egy teljesen jó diétás ebéd lehet. A normális mennyiség nagyon fontos!

fogyni sushi

Ha többet eszünk a kelleténél, illetve annál, mint amennyire valóban szükségünk van, akkor ugyancsak többlet energiáról, vagyis plusz kalóriákról beszélünk, amik ha nem tudnak elhasználódni, szintén zsírként raktározódnak majd. Ne fogyasszunk mellé túl sok szószt!

2 hónap alatt -10 kg

A szószok nagyon sok felesleges cukrot és kalóriát tartalmaznak, így érdemes a diéta alatt a legegyszerűbb sushikat választani az extra menő, szószos, ízesített helyett. Én általában ezt az utóbbi lehetőséget választom.

fogyni sushi

Ritkán fogyasztok sushit, kb.