Hogyan lehet fogyni, ha nincs túlsúlyos - Mozogni szeretne? Járjon csoportos órákra

Hogyan lehet fogyni ha nincs túlsúlyos

Fotó: Shutterstock Az elhízásnak számos testi-lelki oka van, amelyhez hozzájárulnak külső-belső tényezők.

Az emberi szervezet csak akkor használja fel saját zsírtartalékait, ha az étkezések biztosította kalória nem fedezi az energiaszükségletét. Éppen ezért a fogyásnak nincsen csodaszere, ami lehetővé tenné, hogy akkor is karcsúsodj, ha mellette bármit eszel. Akadnak azonban olyan tápanyagok, melyek segítik a zsírégetés összetett folyamatát.

Mivel egy húsz, vagy annál több kilós túlsúly nem egyik pillanatról a másikra rakódik az emberre, hanem sok összetevő hatására, éppen ilyen összetett feladat ezek leadása is. Összetett figyelmet igényel az új étkezési rendszer összeállítása, és hasonlóan kiemelt figyelmet az edzésterv megalkotása.

Ahhoz, hogy ez az edzésterv valóban megfelelő legyen, tisztában kell lennünk az elhízás okaival és típusával.

Külső okként klasszikusan a helytelen táplálkozást, a mozgásszegény életmódot és olyan gyógyszerek szedését szokták emlegetni, amelyek mellékhatásként súlygyarapodást okoznak.

A belső okok a genetikai tényezők — vagyis a hízásra való fokozott hajlam, genetikai betegség, idegrendszeri, vagy hormonális problémák.

hogyan lehet fogyni ha nincs túlsúlyos

Az elhízás típusa lehet körte vagy alma, ez az edzésterv kidolgozásánál fontos momentum. A körte típus többnyire a nőkre jellemző, hiszen a súlyfelesleg elsősorban a hasra, csípőre, fenékre és a combokra rakódik.

  • Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője az edzés elkezdésével kapcsolatos tanácsokkal szolgál.
  • Mit tegyen a szülő, ha a gyermeke túlsúlyos?

A férfiak inkább alma típusúan híznak, vagyis rájuk a kikerekedett pocak a jellemző. Mikor beszélünk hogyan lehet fogyni ha nincs túlsúlyos Az elhízás mértéke elsősorban a testösszetételtől, a testzsírszázalék értékétől függ.

Az a nő elhízott, akinél ez az érték feletti, és az a férfi, akinél az érték 20 feletti. Még több info itt.

Mire figyeljünk?

Ma már rengeteg helyen található olyan gép vagy olyan mérleg is, amely méri a cicámnak fogynia kell testzsírszázalékot. Ha mégsem lenne ilyesmi a közelben, akkor következhet a jól bevált testtömegindex. Vagyis, amikor a kilogrammban mért testsúlyt elosztjuk a méterben mért magasság négyzetével.

hogyan lehet fogyni ha nincs túlsúlyos

Ha azonban ,9 közötti eredményt kapunk, akkor már elhízásról van szó. Ekkor már komoly figyelmet kell szentelni a pulzusszámnak és az ízületeknek.

  1. 3 font fogyás
  2. Szeretne lefogyni, de nincs akaraterő?
  3. Zsírvesztés iifym
  4. Mell kisebb súlycsökkenés után
  5. Fogyás mellnagyobbítás
  6. A t3 használatával fogyni

Ha a BMI 40 vagy afölötti értéket hoz, akkor egyénileg szinte tilos szakember engedélye nélkül mozogni. Elkezdeni csak kórházban, orvosi felügyelettel szabad. Mire figyeljünk? Az edzések összeállítása előtt figyelembe kell vennünk, hogy a túlsúlyos vagy elhízással küzdő embereknek általában magasabb a vérnyomásukde ezen túl a nyugalmi pulzusuk is sokkal magasabb, mint az átlagé.

Hogyan lehet fogyni, ha elhízott vagy túlsúlyos

Sok esetben az elhízást súlyosbítja a cukorbetegség valamely fokozata, és sokan vizesedéstől is szenvednek. A szervezet a magas cukor- szénhidrát- és sóbevitelnek köszönhetően megköti a vizet, amely kéz- vagy lábdagadáshoz vezethet.

hogyan lehet fogyni ha nincs túlsúlyos

Nagy túlsúllyal még a hétköznapi mozgás is erőltetetten történik, hiszen nagy testtömeget kell mozgatni. Sport esetén még nagyobb a test igénybevétele, a szervezet ehhez valószínűleg nincs hozzászokva.

Reális fogyókúrás terv

Figyelni kell, hogy a választott mozgásforma kímélje az ízületeket. Fokozatosan szoktassuk hozzá a szervezetet a sporthoz, hogy a szív és az érrendszer alkalmazkodhasson a nagyobb igénybevételhez.

Az iroda kulcsairól álmodozott A rendszeres folyadékfogyasztás felgyorsítja az anyagcserét A második tényező, amely jelentősen felgyorsítja az anyagcserét és ezzel együtt a fogyást, a rendszeres ivás.

Folyamatosan kell erősíteni az állóképességet is, hogy bírjuk az edzéseket. Túlsúly esetén először a kardiomozgásokat kell előnyben részesítenihogy erősödhessen a szív, és meginduljon a zsírégetés.

Ezek közül is azokat kell választani, melyek nem terhelik nagyon a testet.

hogyan lehet fogyni ha nincs túlsúlyos

Az intenzitás eleinte csak nagyon gyenge legyen, nem szabad kifulladásig gyalogolni, futni. Ajánlott sportok elhízás esetén Nordic walking de eleinte az egyszerű séta is tökéletes Úszás — aqua fitnesz ez utóbbit azok is végezhetik, akik nem tudnak úszni. A vízben nem fájdulnak meg az izmok, ízületek, könnyebb a mozgás, ennek ellenére éppen olyan hatékony, mintha szárazföldön edzenénk.

hogyan lehet fogyni ha nincs túlsúlyos

Túlsúlyosoknak a legideálisabb! Kerékpározás Futópad gyors gyalogláshozelliptikus tréner, de ezek is igen alacsony fokozaton, emelkedő nélkül.

Irányelvek a táplálkozásban a sikeres fogyás érdekében

Kipróbálhatják a pilatest vagy a jógát is. Időtartam Az első időszakban még nem kell hetente négy-öt alkalommal edzeni. Először is szoktassuk hozzá a testet a rendszeres mozgáshoz.

Hiába sportolsz, mégsem fogysz Mi lehet a gond?

Az alábbiakban túlsúlyosak számára összeállított kardióedzéstervet mutatunk be.