Súlycsökkentő kamionos
Pinterest A hazai kamionversenyzés első fénykorában, amikor még a Hungarocamion szervezte a versenyeket a Hungaroringre és Krasznai János Mercedesszel tündökölt, bizony épült egy magyar versenykamion is, egy RÁBA Sos lett átalakítva versenycélokra.
Egy évvel később, tehát pont 30 éve már kis fülkés volt, és amennyire csak lehetővé tették a szabályok, próbáltak megszabadulni minden sallangtól, a súlycsökkentés érdekében. A munkahelyek a fogyókúrában végül pár év kísérletezés után teljesen súlycsökkentő kamionos, a RÁBA gyár nem látta meg igazán a lehetőséget abban, hogy komolyan is szerepeljenek a kamion Európa-bajnokságon, és Laci karrierje is más irányt vett. Ő végül a legutolsó, es állapotot készítette el, olyan ma már kuriózumnak számító cégek logóival felvértezve, mint például az ITT Nokia, Selectronic, Orion TV.
Fotó: Bien János Az első gondolattól a teljesen kész megépült modellig nagyjából fél év telt el, János elmondása szerint.
400 KALÓRIA 40 PERC ALATT! ZSÍRÉGETŐ TELJES TEST EDZÉS 💪
A tényleges érdemi munka ebből olyan 3 hónapot vett igénybe, és napi órányi koncentrált időtöltést. Az anyaga 1 mm tömör papír, és az egész 3D-s formázás is tényleg papírból lett megoldva, távtartók alkalmazásával, közbeiktatásával, akár a gumiknál is, hogy meglegyen a megfelelő szélesség. A kamion alapszínét sima felvizezett súlycsökkentő kamionos oldotta meg a szekszárdi születésű fiatalember, a támogatók eredeti logóit olykor újrarajzolás után egy egyszerű tintasugaras nyomtatóval nyomtatta ki.
Készül a fülke, az alapszín már kész is. Fotó: Bien János Kifejezetten ötletes az átlátszó szélvédő megalkotása, az olyan kb.
A fülkéhez egyébként az interneten talált DAF műszaki rajzát vette alapul János, és elmondása szerint ezzel a résszel foglalkozott leginkább. Különösen nehéz volt a dolog az ívek miatt, másrészről teljesen az eredetire hasonlít belülről is.
Be van bukócsövezve, és a műszerfal is súlycsökkentő kamionos, mint amilyenre Dinnyés Laci emlékezhetett, mert vele is, valamint a RÁBA egykori főkonstruktőrével, Szabó Jánossal is felvette a kapcsolatot a az alváz miatt Jánosunk.
Az már tényleg igazán hab a tortán, hogy a visszapillantó tükrök is a helyükön vannak, és drótból lett hozzá tartó fabrikálva. A nem is annyira kicsi versenykamion, hátulról.
Fotó: Bien János Bien úrnak egyébként nem ez az egyetlen részletesen kidolgozott modellje, hiszen számtalan prototípus után, amelyekből mindig tanult valamit, az első igazi modellje, egy hókotrós Csepel Des volt.