South-beach diéta - ha unod a hagyományos diétát

South beach diéta mintaétrend

A diéta alapelve A […] Neked ajánlott… … ha tartós eredményre vágysz, és hajlandó vagy ennek érdekében jelentősen csökkenteni a szénhidrátok fogyasztását.

south beach diéta mintaétrend

Arthur Agatston kardiológus a saját módszerével megpróbálta az elavultabb fogyókúrás módszer minél több hibáját kiküszöbölni. Az Atkins-étrend lényege, hogy minimálisra csökkenti a szénhidrátbevitelt, így az étrend alapjává a zsírok és fehérjék válnak. Mindkét étrend részben azon az elméleten alapul, amelyen a GI-étrend is: kivédi, a szénhidrátokban gazdag ételek fogyasztásának hatására létrejövő gyors vércukorszint-növekedést, az ezt követő fokozott inzulinszint emelkedését, ami goo fogyás vércukorszint esésével és az étkezés után jelentkező éhségérzettel járhat.

  1. Az elmúlt évek egyik legegészségesebb és leghatékonyabb fogyókúrájának tartott South Beach-diétát szellemi atyja, dr.
  2. Adj le 20 kilót az SBD-diétával! - Fogyókúra | Femina
  3. Megosztás: Első Fázis Reggeli: Főtt tojás bacon szalonnával és pár szelet paradicsommal.
  4. Látványos és tartós fogyás -Itt a megreformált South Beach-diéta | Well&fit
  5. South-beach diéta - nem sanyargató és nem monoton
  6. Legjobb kiegészítő a zsír gyors elvesztésére
  7. Sztárok és hétköznapi emberek millió fogytak már le világszerte az egyre népszerűbb South Beach-diétával, melynek titka a szétválasztásban rejlik.

A magas inzulinszint elősegítheti az elhízást, hosszú távon pedig károsíthatja ereidet is! Ennek kivédése tehát mindenképpen hasznos, ám az Atkins-diéta előnyei az érrendszer védelme terén erősen vitatottak. Agatston ellenben olyan étrend kidolgozására törekedett, ami kifejezetten óvja a szív- és érrendszer egészségét.

  • Keress receptre vagy hozzávalóra South Beach-diéta A népszerű amerikai diéta kiagyalója Arthur Agatston szívgyógyász.
  • South Beach Diéta –Mintaétrend és GI Táblázat - Mobilzóna
  • Kanapén 10k súlycsökkenés eredményeket

Mi dr. Agatston kidolgozott módszerét is megreformáltuk, hogy az új évezred ismereteihez igazítva egy még biztonságosabb módszerrel szabadulj meg a fölösleges zsírpárnáktól!

További cikkeink a témában

A szénhidrátokat vércukorszint-emelő tulajdonságuk szerint egy 1-től ig terjedő skálán glikémiás index osztályozhatjuk annak alapján, hogy a szőlőcukorhoz képest milyen mértékben emelik a vér glükóz szintjét. Azok az élelmiszerek, amelyek szénhidráttartalma lassabban kerül szervezetünkben lebontásra vagy lassabban szívódik fel, alacsonyabb glikémiás indexűek, míg a gyorsabban felszívódóak magasabb GI-értékűek.

A táplálékok GI-je magas, ha GI indexük közötti, így ezeket az élelmiszereket mellőzd, ha a South Beach-diétát választod. A 40 és 59 közötti GI-érték közepesnek mondható, ezekből gyakrabban ehetsz, míg az alacsonyabb, 40 alatti GI-jű ételeket-élelmiszereket rendszeresen fogyaszthatod.

A módszer arra south beach diéta mintaétrend fel a figyelmet, hogy ha a kis GI-jű étrendet követed, a szervezetben nem következik be hirtelen a vércukorszint-emelkedés és visszaesés, ez pedig késleltetheti az éhségérzet jelentkezését.

Szakácskönyv/Étrend/South Beach diéta

A magas glikémiás indexű ételek — mint a fehér kenyér vagy a sült krumpli — szénhidráttartalma hirtelen alakul glükózzá, illetve gyorsan szívódik fel, ezért fogyasztásuk után hamar éhes leszel, ráadásul ezekkel nem juttatunk szervezetünkbe elegendő rostot, vitamint és ásványi anyagot sem. A fentiek alapján south beach diéta mintaétrend módosított étrend első két hetes szakaszban — a fogyás ekkor a leggyorsabb ütemű — a tömegvesztést kis glikémiás indexű és szénhidráttartalmú zöldségek, gyümölcsök és sovány tejtermékek túró, sajtok, sovány joghurtvalamint sovány húsok, tengeri halak, csonthéjasok fogyasztásával érheted south beach diéta mintaétrend.

Kerüld a tejfölt, a zsíros sajtokat és húsokat.

south beach diéta mintaétrend

A csonthéjasok, tengeri halak és növényi olajok pl. Az étrend az első szakaszban kizárja a gabonából készült élelmiszerek, szénhidrátban gazdag és nagy glikémiás indexű zöldségek és gyümölcsök fokozott mennyiségű fogyasztását, ezért hasznos lehet egy komplex multivitamin készítmény szedése - ebben az időszakban.

Ha nagyon éhes vagy, akkor vékony szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, vagy pár főtt szem burgonya eco slim fatto in casa elfogyasztható a napi 5 étkezés során. Érdemes lehet az anyagcsere fokozása érdekében naponta csésze illatos és antioxidánsokban gazdag zöld teát is beépíteni az étrendbe. A diéta második szakasza A második szakaszban a beindult fogyás fenntartása a cél.

  • Kategória: Déltengeri diéta South Beach diéta általános leírása Ezt a diétát mindenkinek ajánlom.
  • Szakácskönyv/Étrend/South Beach diéta – Wikikönyvek
  • Démon a fogyáshoz

Ekkor tej, joghurt, kefír, zöldségek, gyümölcsök is bátrabban fogyaszthatóak. A teljes kiőrlésű gabonából készült ételek, préselt gabonapelyhek mennyisége is növelhető kis mértékben, ezzel fenntartva a lassúbb, heti 0, kg-os fogyási ütemet.

south beach diéta mintaétrend

Ne feledd: a rosszul összeállított étrend rosthiányt okozhat! A kívánt fogyás elérése után a szénhidrátbevitel növelhető a GI-érték folyamatos figyelésével egészen addig, amíg meg nem áll a súlyvesztés. Ezt tekinthetjük a harmadik fázisnak — ekkor már néha nassolhatsz is egy keveset. Az utolsó fázis Ezzel el fogyni életre claire turnbull érkeztünk az utolsó fázishoz, az eredmény megtartásához: ha a South Beach-diéta módosított változata mellett döntesz, akkor kitartónak kell lenned, és követned kell az előírásokat, lehetőleg orvos és dietetikus felügyelete mellett!

Látványos és tartós fogyás -Itt a megreformált South Beach-diéta

Ez nem is lesz olyan nehéz, hiszen az étrend alapvetően jól illeszkedik az egészséges életmód szabályaihoz, és sok más módszerhez képest a mindennapokba is könnyebben beilleszthető. Mire figyelj? Betegségek — különösen diabétesz, máj és veseproblémák — esetén feltétlenül ajánlott szakember orvos, dietetikus tanácsát kikérni az étrend alkalmazásával kapcsolatban. A South Beach-diéta ilyen esetekben csak további módosításokkal vagy egyáltalán nem alkalmazható!

south beach diéta mintaétrend

Szerezz be egy tápanyagtáblázatot és egy glikémiásindex-listát, hogy tanulmányozhasd az ételek zsírtartalmát és tudd, hogy melyek a kerülendő és melyek a javasolt szénhidrátforrások a diéta alatt. Minden főétkezéshez fogyassz fehérjét, különösen ebédkor.

Ha inkább szénhidrátban gazdag az ebéded, az energiaszinted lecsökkenhet délután. Magas GI-jű ételeket — pl: burgonya, fehér pékáruk — csak kis mennyiségben fogyassz.

Jó hír viszont, hogy vannak alacsony GI-jű nassolnivalók pl: a dió, a mogyoró, sőt a csoki isde ezeket is csak mértékkel eheted! Próbálj meg naponta többször, kis adagokat enni! Nincsenek pontosan előírt mennyiségek — néhol találsz ajánlott adagot - mindenből annyit egyél, amennyi az éhségérzetedet kellően csillapítja!

Értékelés dietetikus szemmel: A diéta előnyei A fokozatos vércukorszint emelkedés hatására később jelentkezhet az éhségérzet, így nem következik be a magas glikémiás indexű ételek fogyasztását követő gyors vércukor- és inzulinszint emelkedés — ezért a diéták során sokszor tapasztalható farkaséhségre sem kell számítanod. A diéta követése rendszert visz az életedbe, áttekinthetőbbé teszi a táplálkozásodat.

Megismerheted az ételek pontos összetételét, így a fogyás szempontjából hatékonyabb lehet az ételkészítés és a nyersanyag válogatása. A vitaminok és ásványi anyagok pótlása biztonságosabbá és kímélőbbé teszi az étrendet, a változtatások a szív- ér- csont- és emésztőrendszer épségét is segíthetnek megóvni. Ha problémáid vannak a vérzsírszinteddel, akkor dietetikussal konzultálva előnyösebb lehet számodra az étrend!

A diéta hátrányai A szénhidrátokban szegény étrendre építő south beach diéta mintaétrend tudományos háttere jelenleg kérdéses. Léteznek mind pozitív, mind negatív eredményekkel járó vizsgálatok is.

Ismerd meg a South-beach diétát!

Kutatások szerint a fogyás sikerességéhez nem feltétlenül kell kizárni az egyszerű szénhidrátokat az étrendedből p: cukrokat, cukor tartalmú édességeket — mérsékelt fogyasztásuk ugyanis betarthatóbbá teheti a fogyókúrát. Ha nem ügyelsz az étrend gondos összeállítására, akkor a vitaminok, ásványi anyagok, rostok, zsírsavak hiánya hiányállapotok kialakulásához és az egészség károsodáshoz vezethet.

A diétához kapcsolódó mintaétrend hamarosan olvasható lesz a WellnessCafén! Képek forrása: Profimédia.